Monday, September 9, 2013

SOLEMNiZATION DAY

Assalamualaikum..

How r u guys? Salam Aidilfitri... Esok genap sebulan saya menjadi seorang isteri.. Family, kawan2 selalu tanya.. Best tak kawen? So, saya jawab la, mestilah best.. Seronok... Ada teman tidur, sahabat yang sentiasa di sisi waktu senang atau susah =)..

Kadang-kadang telefon ibu.. 1 hari tu dalam 2 kali jugak la..hikhik..

Ibu : Eh..telefon lagi? Rindu la tu..
Saya : Mana ada.. telefon sebab nak sembang ngan adik =) (sedangkan rindu..hehehe)

Sekarang dah berdua..Ibu jangan risau ye.. Sedih pun ada yang sudi dengar..hehehe.. Kalau sakit pun, ada yang tolong jaga..

Back to the story :

Tunang : setahun selepas persetujuan.. Kami bertunang april 2012..  Jika diikutkan, nak bertunang kejap je.. Ye la kan..Tunang lama-lama ni banyak dugaan.. So, lepas berbincang, kami bersepakat untuk bernikah bulan Ogos 2013..

Oleh itu,
bermulalah menghitung hari.. Macam-macam dugaan yang kami  tempuhi.. Hanya Allah lebih mengetahui.. Bagi seorang B2B, pelbagai persiapan yang harus diambil kira.. Pelamin, baju nikah, baju sanding, tema warna, photographer, dj dan macam2 lagi.. Pening jugak la.. Kalau boleh, taknak susahkan parents. So, banyak persiapan yang saya buat dengan suami..

Tapi, nak dikira..Kebanyakan ibu saya yang prepare semuanya..
Saya hanya tunggu nak jadi pengantin je..hakhak...

Ok,ok...
Penat membaca kisah kan?So, kita tengok gambar pulak ye ;)


Yang nie masa disoal oleh Tok Imam.. Dia tanye samada betul ke nak kawen dengan pujaan hati nie.. Maca2 soalannya tapi saya jawab dengan cool je (padahal dalam hati bergetar je kan)... hahaha

Lepas tu, Ustaz nie tanya pulak dekat suami.. macam2 soalan sampai kita pun dah risau.. Tertanya2 bila nak akad nie..hehehe

Masa nie pulak sangat2 gementar.. Tak sabar tunggu waktunya.. Tu yang masing2 muka stress je.. =)

Yang meng'akad'kan adalah ayah saya..Ada macam Yoo Jae Suk tak? hehehe.. tiba2 rindu pulak kat abah ='(..

Saat diijab kabulkan...

Alhamdulillah ;)



 Sesi sign perjanjian..


oppsss..gambar masih sama walaupun dh di'rotate'.. huhuhu

Mas Kawin =)

Our rings <3..

Yang nie, kawan2 suami...

His parents ;)

both of my parents =D..

Yang nie, kak long with her husband..
Muka kami sama ke?hmm..

These are my family...

My photographer : Azlan Photography 

Last but not least.. Thanks pada semua yang sudi hadi masa nikah hari tu, 10/8/2013 iaitu lepas isya'..
Maaf seandainya ada kekurangan.. mana tau tak dilayan ke masa majlis.. kan2? huhuhu..
I'm happy ;)...
Yang baik itu daripada Allah, yang buruk tu daripada saya sendiri..

P/S : Maaf..entry pendek.. Idea kurang..hehehe

NEXT ENTRY: MY WEDDING DAY

0 comments:

Post a Comment

~ HERE WE GO ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Template by Best Web Hosting