Monday, June 25, 2012

RAGAM KEHIDUPAN...

Assalamualaikum to my dearesta friends...

Wassup yo =)...hmm...saje nak  share dengan korang...banyak sangat benda yang berlaku sepanjang bulan 5 & 6 nie..masyaAllah, hnya Allah sahaja yang tahu...sebagai manusia biasa, kita tak pernah lari dari buat salah.. kan?  tapi kita akan try toa do our best..untuk buat parents happy dengan anak-anaknya..

Lari dari tajuk pulak .sorry ^-^..yang baik terjadi, kita akan rasa sangat bersyukur..cuma bila apa yang kita rancang yang baik untuk kita tapi jadi sebaliknya, sedih tu tak tau nak bagitau macamana...Allahuakbar..  tapi bila pikir2 balik, Allah adalah perancang yang terbaik untuk kita... Kita merancang dan usaha tetapi Allah yang menentukan...

Pernah terjadi dalam saya hidup nie, suatu masa saya sedih sangat2.....rasa macam nak je akhiri hidup nie macam tu je..tapi kuasa Allah, Dia buat saya sedar...tika waktu malam, sedang orang lain tengah lena tidur, saya berdoa padaNya..tika tu, saya menangis bagai nak hilang nyawa...sedih teramat sangat...tapi Dia bagi petunjuk pada saya..Dia bagi kekuatan pada saya...syukur, saya masih lagi di jalanNya..Alhamdulillah..


Ya, memang betul saya buat silap yang paling besar dalam hidup nie...kesian my parents ='(, sanggup melayan kerenah saya yang nakal sangat ni...tapi saya bersyukur sangat kerana mereka boleh terima diri nie yang serba kekurangan ini seadanya..terasa diri ini sangat kerdil di sisiNya...Allahuakbar...

Setiap apa yang berlaku, ada hikmahnya..kita sebagai manusia biasa, perlu redha atas segala yang berlaku.. Allah sentiasa ada di sisi hambaNya...Apabila Allah menguji hambaNya dengan sesuatu musibah, itu tandanya Allah masih menyayangi hambaNya...
"Wahai Tuhan, ku tak layak ke syurgaMu..namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu..ampunkan dosaku terimalah taubatku..aku takut, aku berharap kepadaMu..sesungguhnya Engkau Pengampun dosa-dosa besar...


Kehilangan saudara tersayang, kematian insan akrab, kesakitan yang memedihkan, kemiskinan yang lara, kegagalan yang melunturkan, kepahitan hidup yang kelat, kekalahan yang menyebakan, kesedihan yang menyakitkan, persengketaan yang tiada kesudahan, permasalahan yang berulang  dan segala bentuk musibah yang lain.
Bebanan hidup yang memberatkan dan kesesakan hidup yang memeningkan.
“ Ya Allah, beratnya ujianmu ini. Kenapa aku diuji sebegini ?” Luahan hati kita saat itu.
Semua itu adalah sesuatu yang memeritkan dan terasa akan kepedihannya sehingga ke ulu hati yang dalam. Pernahkah anda merasai semua ini ? Kelihatan anda terdiam seketika, berhenti merenungi sehingga ke hujung nokhtah.
“ .. Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu ..”
[ Ath Thalaq 65 : 3 ]

thanks for all yang sentiasa bagi sokongan pada saya ESPECIALLY to my kaklong, kakngah, my tunang ;), my kakude, my bff hafiza sayang...MUCH THANKS...Never surrender!!!
p/s : to all my beloved saudara seislamku, kita masih punya masa untuk kembali ke jalanNya selagi umur masih ada..Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..janggan pilih jalan singkat bila dah buat salah..Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya...

~ BIAR DICACI DIHINA oleh MANUSIA asalkan DIPANDANG MULIA DI SISI ALLAH..insyaAllah  ~

0 comments:

Post a Comment

~ HERE WE GO ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Template by Best Web Hosting