Friday, July 11, 2014

Untukmu Gaza/Palestin

Assalamualaikum..


Salam 13 Ramadhan 1435H bersamaan 11 Julai 2014.Sahabat-sahabat yang tengah membaca nie sihat? Mudah-mudahan sihat la ye. Thanks for reading my blog, blog yang serba kekurangan nie. dah lama tak update.Kenapa ntah rasa malas..Adoiii..mahap la ye.

Umum dan seantero dunia tahu bahawa Israel (tak wujud pun nama negara ni sebenarnya) ataupun Yahudi Laknatullah sedang ggiat membedil Gaza/Palestin..Yahudi memang amat membenci umat-umat Islam lagi-lagi yang dari kecilnya dah menghafaz 30 juzuk Al-Quran.. Mashaa Allah.. Kerdilnya diri ini di sisi Nya..


Kebanyakan kanak-kanak di Gaza/Palestin sudah menghafaz 30 Juzuk Al-Quran.Beruntungnya mereka..
Tetapi orang-orang Yahudi tidak senang duduk kerana mereka tahu dengan  mengamalkan ayat-ayat Al-Quran, Islam pasti akan menang.

Ramai kanak-kanak,warga tua, wanita dibunuh tanpa belas kasihan.Ada setengahnya meninggal dunia kerana di bom atau ditembak dan ada sesetengahnya pula cedera parah. Kita di Malaysia, masih aman. tetapi mereka? Allahuakbar..Mereka juga saudara kita..


Jom sahabat-sahabat..Kita sama-sama membantu saudara-saudara kita dengan berdoa, menyumbangkan wang ringgit atau pakaian kepada mereka.Ya,benar.Kita tiada senjata.Tapi senjata umat Islam adalah DOA. 

Bulan Ramadhan merupakan bulan di mana orang beriman mempunyai kesempatan begitu luas untuk berdoa kepada Allah subhaanahu wa ta’aala. Dan waktu-waktu mustajab (saat doa berpeluang besar dikabulkan Allah) tersebar dalam beberapa momen khusus sepanjang Ramadhan.
ثَلَاثَةٌ لَا تُرَدُّ دَعْوَتُهُمْ الصَّائِمُ حَتَّى يُفْطِرَ وَالْإِمَامُ الْعَادِلُ وَدَعْوَةُ الْمَظْلُومِ
“Ada tiga golongan yang doa mereka tidak ditolak: (1) orang yang berpuasa hingga ia berbuka, (2) imam yang adil dan (3) doa orang yang dizalimi.” (HR Tirmidzi 3522)
Berdoalah untuk mereka setiap masa, bukan bermusim..

Boikot Mcdonalds, boikot segala produk-produk keluaran Israel.They killed our sisters and friends..!

PRODUK-PRODUK ISRAEL

PRODUK-PRODUK ISRAEL




BOIKOT BUKAN BERMUSIM.BOIKOT TERUS...

:'(..

Sama-sama kita menghulurkan bantuan kepada saudara-saudara kita di Gaza/Palestin dengan :

1- BERDOA 



2- BOIKOT...

3- Menyumbangkan wang/ pakaian/ melalui sms :

SMS
caranya : taip PALESTIN <1/3/5/10> hantar ke 39111

ATAU
 Autodebit Bulanan



Mudah-mudahan segala amalan kita diterima olehNya...

Spread the LOVE among us...





0 comments:

Post a Comment

~ HERE WE GO ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Template by Best Web Hosting